28 lipiec

Marketing nieruchomości – czyli jak skutecznie sprzedać swoją nieruchomość?

Wiele osób sprzedających swoją nieruchomość ogranicza się do wykonania zdjęć i wystawienia ogłoszenia na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych. Jednak takie działanie często przeciąga proces sprzedaży lub też zaniżonej wyceny. Jeśli chcesz z zyskiem sprzedaż swoją własność przeczytaj nasz poradnik na temat skutecznej promocji swojej oferty.

Marketing oferty obejmuje szereg działań, których podejmuje się sprzedający celem sfinalizowania transakcji. Jego celem jest sprzedaż swojej własności po odpowiedniej cenie i bez dodatkowych trudności. Kluczem do pomyślnego zakończenia sprzedaży jest godziwa wycena, atrakcyjnie zobrazowana oferta, właściwie napisane ogłoszenie, które dotrze do potencjalnych kupujących.

Rzetelna wycena

Szacowanie ceny własnego domu czy mieszkania to nie lada wyzwanie – trudno zachować obiektywizm. Z naszych doświadczeń wynika, że właściciele nieruchomości są bardziej skłonni do zaniżania jej wartości, aniżeli przeszacowania jej ceny. Takie okazje wykorzystują spekulanci, którzy poszukują niedoszacowanych ofert, a potem umiejętnie negocjując jeszcze obniżają ich cenę. Zwykle później taka nieruchomość trafia na rynek ponownie – z podniesioną wartością i profesjonalną ofertą. 

Właśnie dlatego ważna jest wycena nieruchomości, która stanowi podstawę do stworzenia oferty. Korzystając z niezależnego źródła wiedzy właściciel może nie tylko zweryfikować swoje przypuszczenia co do wartości swojej nieruchomości, ale także zyskać konkretne wskazówki co może zrobić, aby sprzedać swoją własność za godziwą cenę. Taką bezpłatną wycenę można uzyskać np. u nas – w Fidom Nieruchomości.

Czym jest home staging?

Istotą promocji oferty jest dopasowanie jej do potrzeb poszczególnych odbiorców. Zadaniem home stagingu jest atrakcyjne zaaranżowanie wnętrza i przygotowanie go do sprzedaży. Dzięki niemu można podkreślić charakter danej nieruchomości i zainteresować nią jak największą liczbę oglądających. Profesjonalnie przeprowadzony home staging uwzględnia nie tylko wizualne atuty nieruchomości, lecz także jej funkcjonalność.

Według danych z rynku amerykańskiego home staging skraca czas sprzedaży średnio o 40%. Co więcej, zgodnie z badaniami Barbary Schwarz, pionierki tej dziedziny, poprawnie przygotowana nieruchomość zyskuje średnio 10% na wartości. Zwykle takie „uatrakcyjnienie” oferty obejmuje: identyfikację grupy docelowej, kalkulację, reorganizację przestrzeni, depersonalizację (usunięcie osobistych rzeczy), odświeżenie wnętrz oraz gruntowne sprzątanie i dekorację.

Do tego oczywiście dochodzi też promocja samej oferty w wybranych kanałach sprzedaży. Ponownie, wszystkie te działania można przeprowadzić samodzielnie. Jednak bez sieci doświadczonych specjalistów zajmuje to sporo czasu.

Mieszkanie kupuje się oczami

Profesjonalna sesja fotograficzna obejmuje wszystkie pomieszczenia danego domu czy mieszkania, a także widok zewnętrzny. Bez wątpienia dobrze zrobione zdjęcia stanowią atut oferty, która przyciąga wzrok kupujących. Aby przykuć uwagę nabywcy należy zastosować się do kilku zasad prezentacji swojej nieruchomości.

  • Nabywca woli porządek – przygotowanie mieszkania do sprzedaży obejmuje kompleksowe posprzątanie nieruchomości. Porozrzucane rzeczy nie wyglądają estetycznie i odrzucają nabywców. Dlatego do zdjęć warto metodycznie poukładać zawartość mieszkania, eksponując jego atuty.
  • Proporcje i krzywizny mają znaczenie – Wielu sprzedających o tym zapomina, jednak zachowanie poprawności krzywizn (piony i poziomy elementów) poprawia odbiór zdjęcia. Do tego właściwe proporcje sufitu i podłogi pomagają lepiej zaprezentować daną przestrzeń. 
  • Doświetlenie buduje nastrój – nierzadko zdjęcia mieszkań są niedoświetlone, bowiem aparat potrzebuje znacznie mocniejszego oświetlenia aniżeli ludzkie oko. Raczej nie warto zamieszczać ciemnych zdjęć bądź fotografii z „przebłyskami”.

Jak widać, wykonanie porządnych zdjęć nie jest takim prostym zadaniem. Oczywiście, można wykonać zdjęcia samodzielnie jednak wymaga to sporo zaangażowania, a czasem i odpowiedniego sprzętu. Natomiast profesjonalna sesja na zlecenie często bywa bardziej kosztowna niż wykonanie tego w ramach usług biura pośrednictwa nieruchomości.

Promocja oferty w sieci i nie tylko

Kiedy nieruchomość jest już gotowa do sprzedaży, a właściciel zna jej wartość oraz posiada dobre fotografie czas usiąść i napisać treść ogłoszenia. Poza standardowymi danymi, takimi jak metraż, piętro, okolica czy mocne punkty warto też dodać informacje na temat potencjalnych mankamentów. Napisanie oferty językiem korzyści wcale nie jest takie proste, bowiem w krótkim tekście trzeba jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę.

Kiedy już oferta powstanie, a ogłoszenie zawiśnie na wiodących portalach ogłoszeniowych, warto je wypromować. Poza wykupieniem odpłatnego wyróżnienia w serwisie, można też swoją ofertę umieścić w mediach społecznościowych. Na samym tylko Facebooku są setki grup, na których można udostępnić swoją ofertę. Przeważnie jednak, taka promocja swojej oferty kończy się zalewem wiadomości i powiadomień od potencjalnych kupujących. Prowadzenie ciągłej komunikacji, nierzadko 24/7, bywa wymagające.

Podsumowanie

Sprzedaż własnej nieruchomości to długotrwały proces, zajmujący od 1-2 miesięcy do nawet 1 roku. Wymaga on wielu dodatkowych czynności. Jeżeli jednak zostanie przeprowadzony profesjonalnie sprzedawca otrzyma godziwą cenę za swoją nieruchomość.

W naszym artykule przedstawiliśmy ogólny zarys procesu sprzedaży, który może zostać powiększony o takie czynności jak dni otwarte, reklama banerowa na budynku, ulotki i materiały reklamowe i wiele więcej. Z perspektywy sprzedającego może być to jednak uciążliwe, dlatego niewiele prywatnych właścicieli decyduje się na tak szeroki zakres promowania swojej oferty. Tym samym utrudniając sobie sprzedaż po godziwej cenie.

„Podsumowanie Sprzedaż własnej nieruchomości to długotrwały proces, zajmujący często wiele miesięcy. Wymaga on mnóstwa dodatkowych czynności. Jeżeli jednak zostanie przeprowadzony profesjonalnie sprzedawca otrzyma godziwą cenę za swoją nieruchomość. W naszym artykule przedstawiliśmy ogólny zarys procesu sprzedaży, który może zostać powiększony o takie czynności jak dni otwarte, reklama banerowa na budynku, ulotki i materiały reklamowe i wiele więcej. Z perspektywy sprzedającego może być to jednak uciążliwe i trudne do pogodzenia z codziennymi obowiązkami, jak również do sprzedaży nieruchomości po godziwej cenie.

Jeśli planujesz sprzedaż nieruchomości i przy okazji nie chcesz wykonywać tego wszystkiego samemu, skontaktuj się z ekspertami Fidom Nieruchomości. Z przyjemnością pomożemy Ci w sprzedaży. Jeśli jednak chcesz się tym zająć samodzielnie, to życzymy Ci powodzenia i mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże Ci zarobić na swojej nieruchomości.

Jeśli jednak chcesz się tym zająć samodzielnie, to życzymy Ci powodzenia i mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże Ci osiągnąć planowane zyski.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami?

Skorzystaj z formularza, a my przedstawimy co możemy dla Ciebie zrobić

    Na sprzedażNa wynajem

      Na sprzedażNa wynajem